miércoles, 2 de septiembre de 2009

Shibuya y la juventud tokyota

Andar por cualquiera de las machis (barrios-ciudad) de Tokio se convierte en una experiencia única. Cada día que pasa estoy más seguro de que la capital nipona vive inmersa en una dinámica que escapa a todo aquello conocido, un mundo a parte. Cualquiera de los distritos de la ciudad puede sorprenderte en cualquier momento y los impactos sensoriales se multiplican en aquellas zonas más transitadas por la juventud tokyota, el verdadero motor y pulmón de la antigua Edo.

Si de zonas de bullicio hablamos, no podemos olvidarnos de Shibuya, la más conocida. Nada más salir de la estación, nos encontramos delante del cruce de calles más transitado de la ciudad, con más de 2 millones de viandantes al día.
Edificios enormes con pantallas electrónicas de tamaños difíciles de creer nos dan la bienvenida a un sinfín de almacenes de todo tipo. Ropa, comida, karaokes, cines, tiendas de electrónica, todo un mundo de ocio para los jóvenes, que pasan sus horas libres gastando y gastando en una sociedad cada vez más materialista y donde destacar se ha convertido en la norma. No es difícil ver a la gente vestida con ropas estrafalarias difíciles de concebir para una mente occidental, pero que aquí no escandalizan a nadie. Dar un paseo por la calle principal de Shibuya es hacer un viaje hacía una realidad difícil de percibir para un extranjero.

Os dejo con algunas fotos de la jornada de hoy y también mis primeros videos.





Videos
video

video


2 comentarios:

  1. eii k tal XD

    veig k segeuixes fen turisme, ja k no ens veiem a veure si li poses una mika mes de sentimentalisme al blog, alguna cosa mes personal del k fas xD

    PEr exemple si tas comprat algu ja, amb les instruccions en japonés, A mès tinc preguntes molt importants per ferte k no comentes al blog XD

    1- hi ha negres?
    2- hi ha pakis?

    A veure si contestes en algun comentari xD

    I si vas al karaoke fes moltes fotus!!

    Fins demà!!!

    ResponderEliminar
  2. Hola Joan Marc. gràcies per seguir atentament el blog jejej. De moment el que faig es turisme pels barris més importants de la capital i intento explicar una mica com es cada un dells amb les seves caracterítiques. No tinc massa temps per escriure, nomes per les nits i estic rebentat de caminar durant tota la jornada i massa coses per explicar jejej així que crec que per interés general el més important es fer una radiografia dels llocs que veig. Per suposat que he anat a Mandarake (la tenda de manga i anime més important del Japó amb diverses tendes per Tokio). He comprat manga, musica y alguna samarreta friki jejej.

    De electrónica no je comprat res de res. Volia pillar la super nintendo pero no va amb les teles d'europa i tampoc la ps3 jejej perque esta tot molt barat! Potser emb comprare un Ipod en la meva segona visita a Akihabara jejej ja ho vorem. Pel que fa als negres i als pakis no hi ha estrangers a Tokio som molt raros de veure i si que n0he vist sobretot a Harajuku (un dels barris de moda jove) pero n'hi ha poquíssims de paquis cap, nomes els que regenten un restaurant de kebab que son 2 o 3. No hi ha immigracio apenes.

    Dema potser aniré al cine a veure que tal i si tinc temps i el dia m'0ho permet escriure el que he fet avui jejej.

    Salutacions a tothom i gracies per seguir-me!

    ResponderEliminar